😡

PĂ„ yogan.

VÄr yogafröken gÄr runt och instruerar. Med lugn och harmonisk stÀmma guidar hon oss genom de olika rörelserna.
Man andas och Àr i sin egen kropp och sfÀr, förhoppningsvis.

Plötsligt.

- Du sĂ€ger fel! Det ska vara sĂ„ hĂ€r. 

En av yogadeltagarna! rĂ€ttar fröken.

Man slĂ€ngs i samma stund ur sitt harmoniska flow och blir avbruten i krigare tvĂ„ av en jĂ€vla nĂ€bbgĂ€dda. Men pĂ„ riktigt. VĂ„r yogafröken Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„ bra och utbildad. 

Och det kanske finns olika varianter pĂ„ hur avancerat man vill göra yogan. 

Men mÀnniskan kÀnde ÀndÄ att hon visste bÀttre. Va?!?

Hela salen Àr nu i obalans. Alla kÀmpar för att komma in i flytet igen.

Fröken som Ă€r proffs lĂ„ter oss andas. 

Vi kommer igĂ„ng igen. 

DĂ„:

- Du ska hoppa hela vÀgen till mattkanten.

En mĂ€nniska brevid mig lĂ€gger sig i mina rörelser. 

Men vad fan. Jag stirrar hatiskt pĂ„ kvinnan. 

Och.

Eftersom jag Ă€r tre Ă„r gammal sĂ„ hoppar jag med flit bara till halva mattan genom hela passet. Och skickar arga blickar pĂ„ besserwissern brevid. (Vet sĂ„klart att man ska hela vĂ€gen fram). 
Jag Ă€r tyvĂ€rr redan för störd av alla som kĂ€nner att dom mĂ„ste lĂ€gga sig i. 
Vad Ă€r det frĂ„gan om? LĂ„t folk sköta sitt lixom. 

Finns det nĂ„got mer irriterande Ă€n folk som kĂ€nner att dom mĂ„ste sĂ€ga saker? Som ingen annan bryr sig om. Dom bara laddar inom sig och kĂ€nner att hela vĂ€rlden mĂ„ste fĂ„ veta detta superduuuuper viktiga just jag har att sĂ€ga.
Men please... 

LĂ„t mig vara!

LĂ„t folk bara vara! 

Ta inte upp andras energi och tid😡

Och.

Ja, jag har... (null)

1 Anonym skriven

Vilka idioter

Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn:   Kommentar:
Kom ihÄg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: