Det börjar redan i 19-års åldern

Förfallet. Kroppens väg mot förslitningsskador. Fan vad käckt & kul!
Så när man frisk och fräsch som en nyutsprungen nyponros hoppar runt i livets härliga sfär så håller kroppen på och konspirerar och tänker inte alls vara nitton år i all evighet. Nejrå, då slits det i hemlighet. Speciellt på ryggkotorna, tydligen. Och kan, om man har en fantastisk tur sådär vid 40-45 resultera i en klämning av den klassiska ischiasnerven. Allt för att man skall kunna känna sig extra ung och fin. Och en bonus på detta är ju att den kläms extra mycket på natten så att man får lite ytterligare sömnbrist. Förutom 4-åringen som kommer på besök VARJE natt. Men vad gör det, jag hatar ju att sova bort mitt liv. Det är bara loosers som gör det;)
 
Stod i köket igår och hade en av dom där berömda champagnemåndagarna... För, måndagar är ju annars så ofantligt roliga. Lagade lite rådjursburgare och L lekte i bakgrunden med en polare från dagge. Så harmoniskt:) Som det faktiskt var. Och vet ni vad? Anledningen var att jag fått sova sju timmar på raken. Alltså det var så här man kunde må... Grymt! Det har jag inte gjort på typ 5 år. 5 ÅR! Man får panik vid tanken.
 
Idag är det dock absolut inte champagnemåndag, utan snarare varfördrackjagchampagnepåenmåndag- tisdag.
 

En helt annan fundering, varför tillverkas handdukar som inte suger upp vätska (som dom ju är ämnade för)? Man måste ju typ hålla på och tvätta dom i tre-fyra år innan det funkar...
 
 
1 Anonym skriven

Det finns en underbar Feldenkreisövning som funkar för ichiasnerven (öppnar alla kotor)! Fick tipset av Christian Spicker som var stammis på The Cottage. Om du springer på honom i Sumpan så se till att få instruktionen direkt från honom (annars kan en lekman som jag försöka beskriva det i text). Skicka meddelande isf. 👍

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: