Jag är en tjackis

Måste alltid ha tuggummi efter lunchen. Det är ett substitut för gräddbakelse eller annan smarrig efterrätt. Nu har the gums varit slut i ett par dagar och plastpåshjärnan har inte plingat till när jag varit i närheten av ett inköpsställe. Men idag efter sista tuggan Phad thai (i frysförpackning som bara retade magen storleksmässigt) så fick jag spelet och började gräva i den bottenlösa handväskan (där man kan gräva i timmar utan att hitta det man skall ha). Inget tuggummi så långt dom hetsiga fingrarna kunde nå, varvid jag helt sonika häller ut hela j-la väskan på golvet.
 
Innehåll:
Blöt p-skiva som legat i badväskan efter simskolan igår.
Gamla mynt, fan va bra!
Nagellack, två gamla läppglans som endast hastas på läpparna när man e ute å festar, dvs. aldrig. Mascara.
Pincett, om nån nu missade gårdagens inlägg så är det för att ansa skepparkrans och liknande.
Kanelsnäckor & klämmis, ett måste för att hindra trötta barn att somna i bilen vid fel tidpunkt och resultera i noll egen tid på kvällen.
Fyra pennor. Bör jag nämna att jag aldrig har en penna när jag behöver en.
En öppnad binda och en hel...
Plåster. Botemedlet för all smärta om man är ca fyra år.
Äpple. Stadigt och mättande mellis för mamman.
Gamla kvitton, men please... varför?
Glajjor, nycklar, pengar, värktabletter, almanacka (kör fortfarande med pappersvariant, jag vet jag är 92år).
Gamla mandlar och biskvier... det har väl varenda kotte i väskan eller?!?
Frimärken & hundbajspåse.
Lypsyl.
Blått plastsvärd, inga konstigheter med det! Det finns miljoner användningsområden, kan bara inte komma på ett enda just nu. (Hjärnan i påsen!!! Hur många gånger måste jag säga det?)
Klädnypa. Också ett måste i var kvinnas väska. Man vet ju aldrig när man behöver en!
Åsså till slut mina älskade tuggummin<3
Inser att jag uppvisar tjackisbeteende angående tuggummina men väljer att bortse från det.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: