Packa pappas kappsäck

Onsdag=utflyktsdag. Onsdag är också=simskoledag. Superkul för L såklart och superkul för mamman också. Eller?
 
Ja om man tycker att det är fantastiskt roligt att kliva upp tidigare på morgonen, försöka med sömninbakad hjärna fundera ut vad som skall ligga i utflyktsryggan, simväskan och mellisväskan och samtidigt försöka packa en någorlunda vettig lunchyogaväska till sig själv. Ja då är det kul. Fast lite kuligare om man hinner svepa en kaffe innan och slippa osa mat vid 07.30 till utflyktslunchen. Men nu blev det inte riktigt så... utan stod i pannkaksos och mosade in en macka i munnen samtidigt som jag tvångsmatade barnet med yoghurt och flingor för att man MÅSTE ha energi om man skall på utflykt. Sen stod det på mailet från dagge att det skulle vara lunch/fika i väskan. HUR tolkar men det? Skall det vara lunch eller fika eller båda? 07.30 kan man inte tänka klart så då packar man en överdimensionerad ryggsäck som är större än barnet med allt från russin och frukt till kakor och mat. Dessutom frågar man förskolepersonalen om två flaskor dricka räcker? Men snälla, dom ska väl inte på en veckas polarexpedition. L tyckte ryggan var jättetung och jag lovar att det mesta är kvar när vi skall hasta till simskolan. Där man sen laddat mellisväskan med mackor, frukt och russin och ännu mera dricka. Herregud hur mycket ska ungen dricka på en dag?
 
Behöver jag nämna att jag har ett kontrollbehov?
 
Vågar nästan inte skriva det men, köpte till några festisar och en chokladbar när jag handlade sallad på Ica. Var det nordpolen nästa eller?
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: