Vilken j-la mensfitta!

Ja, kära vänner. Man är ju inte direkt ett charmtroll när man har pms (premenstruellt syndrom haha). Man kan väl lite lätt påstå att nerverna ligger på utsidan. Och ilskan som tänds sekundsnabbt så fort något inte faller en i smaken, ja den är inte att leka med. Man blir lixom lite överdriven i sina reaktioner, milt sagt. Det som utspelade sig denna gång i urval:
Började gråta på yogan, 2 ggr. Tur som fan att det är dämpad belysning.
Fick ett utbrott på att den smälta osten på pizzan fastnade i kartongbotten och gjorde att jag inte fick loss slicen.
Körde typ 70 km/h (för att jag var irriterad över en människa som inte blinkade i rondellen) i p-garaget vilket resulterade i att jag var en hårsmån från att klippa en stålbjälke med taket på bilen.
Förklarade för mannen i högt och mycket spänt tonläge att han minsann inte vet hur det är att ha fucking pms varje jävla månad. När han lite försiktigt undrade varför jag var så vass i tonen...
Ja, ja. Det är ju inte direkt så att man ber om att få vistas i denna underbara hormonbubbla varje månad. Skulle vara skitglad om det var männen som fick genomlida detta istället. Eller åtminstone var lite lena mot oss när vi tvingas må så här varje månad. För hur kul e det att börja böla offentligt eller lacka över pizzaost. På riktigt?
 
On the subjekt:
Jag och min underbara man bodde ju i Thailand en sväng när vi var unga. Där hade vi en fet, äcklig kompanjon på en av restaurangerna vi hade, som då när en av våra unga servitriser var tvungen att ligga hemma och kräkas och ha svinont i äggstockarna pga. pms, yppade just den här käcka meningen: Vilken jävla mensfitta, hon borde få sparken! 
Ja, vad säger man... Gubbjävel!!
Tyvärr så är det dock så här det ser ut. Det är väl ingen som direkt vräker ur sig exakt så, men när har det någonsin varit ok att vara hemma från jobbet pga mensvärk? Näe tugga lite Ipren, Naproxsen eller Citodon och gå till jobbet. Jajemen, och du kan bara gå ifrån och byta mensskydd på kafferasten. Så! Fy fan, jag lackar ur på riktigt!
 
Skitsamma. NU är det fredag och jag ville ha thaimat till middag. Köpte istället pizza för att barnet skulle äta bättre. Han åt en kant och körde sen den gamla klassikern saltapinn & chokladmjölk- middagen istället. Själv åt jag hans pizza och min samt sköljde ner med rödvin. Och nej, pmsen försvann inte... Så himla orättvist...
 
 Bästa vinet! Organiskt och bra pris. Hjälper dock som sagt ej mot pms...
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: