Morgonharmoni

Så här är det.
 
Man jäktar ihjäl sig.
 
Helt enkelt.
 
Presenterar en morgon som den skulle kunna te sig:
 
L sover till nio-snåret. Vi går upp dricker kaffe och äter frulle i harmoniskt tempo. L äter frukost med god aptit. Och jag äter färskt bröd med mycket smör och ost på. Vi kollar lite barn-tv i ett avslappnat mode och L klär på sig alla kläder själv efter han ha varit och kissat helt på eget bevåg. Hundarna leker utanför i trädgården (och har gjort sina behov ute) och höstsolen skiner.
Efter detta härliga så tar vi själva på oss alla våra EGNA ytterkläder och tar nycklarna som ligger i nyckelkorgen. Hundarna som älskar att vara ute försöker inte tränga sig in genom dörren så att larmet går. Jag backar lugnt och sansat ut och träffar inte heller idag lyktstolpen som står precis utanför vår parkering.
Vi kommer till dagge och fröknarna hälsar glatt god morgon.
 
Presenterar en alternativ morgon (kan ha varit i morse):
 
L vaknar vid 05.42. Vi, elr mest jag, stapplar ner och är ej talbar förrän kaffet är på. Lilla hunden har bajsat ner hela köksmattan. Hund och matta ut i regnet, under svada av ej så barnvänliga ord. L vägrar att äta frukost. Jag äter två lingongrova special med smörskrap (220 kcal). Tvångsmatar L med fyra skedar yoggi. Mannen står och mässar om att barnet äter när han är hungrig. Jag fräser att han måste ju ha energi!
Stora hunden vägrar gå ut för det regnar. Jag är inne på min sjunde "nu måste du gå och kissa för vi ska till dagge", helt utan respons från ungen. JAG klär på L medan han tittar på tv. Tänker att jag inte orkar tjata mer...
Jag tar även på alla ALLAS ytterkläder, medan jag springer runt som en skållad råtta och letar nycklar som aldrig ligger i nyckelkorgen. Barn och två grisöron ut för att lura ut the dogs. Stor hund springer omkull L som lackar ur och smäller igen dörren. Men innan dess hinner stor hund in och lyckas dra igång larmet. Under öronbedövande tjut ska jag haspla fram lösenord till larmfirman så att dom kan stänga av.
Backar eventuellt en aning forcerat ut och nuddar kanske stolpjäveln.
 
A men jag orkar inte.
 
Det ända som faktiskt stämde var att Dagge-fröknarna alltid hälsar en glatt på morgonen. Våran förskola är bäst. Där råder ett lugn och en harmoni som förhoppningsvis väger upp sådana här annars väldigt pedagogiskt riktiga och energifyllda morgnar.
 
#momoftheyear

Som sagt. Tur som fan att dom är söta...
 
1 Anonym skriven

Snygg layout oxå 😊 runt bloggen alltså. Tack för alla skratt 😘

Svar: Tack & tack. Glad att man kan sprida lite skratt<3
zarahza.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: