Oreo + gurka = 0

Det är pressen.
Pressen som gör att man inte orkar vara en supermum.
 
I morse:
Jag - Vad vill du ha till frukost?
L - Jag vill ha mat.
Jag - Ok, ägg eller? (Brukar dra till med det när det inte duger med yoghurt eller macka)
L - NEJ! Riktig mat. Sånt som man äter efter frukost.
Jag - Ja ägg. (Funderar febrilt på om det finns något annat lättlagat...)
L - NEJ! Pannkakor!
L springer fram till skafferiet och börjar dra fram mjöl och socker.
(Klockan är 07.12 märk väl.)
Jag - Nej, inte pannkakor det tar för lång tid... (Hoppas innerligt att han kan köpa det.) Finns det inget annat du kan tänka dig?
L- JO! Den här!
Han drar fram ett paket Oreocockies...
Inom mig tänker jag, NEJ, absolut inte kakor till frukost.
Men.
Ut genom munnen kommer märkligt nog något helt annat.
 
Ok, men då måste du äta lite gurka också.
Men alltså.
Gurka.
Ska lite gurka med 92% vatten väga upp kakorna då eller? Hur mycket näring är det i gurka lixom? Lär ju inte gå jämt upp med onyttigheten av en Oreo iaf.
 
I morgon skall jag spå i tarot för första gången. Låter det sjunka in lite...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: