I´m back!

Livet spelar en ju spratt ibland. Och det är precis vad livet har gjort med mig i typ en vecka. Haha! Tänkte livet, nu går hon runt och bara har det ganska bra. Det ska vi göra något åt!
Så.
En förkortad version kommer här:
Köpte en hund som bet min unge...
Blev sjuk...
En familjemedlem råkade ut för en krock...
Mamma blev sjuk...
Gick vilse i den norrländska skogen... (med 4-åring)
Mitt flygplan blev inställt...
Lägg till lite vardagsångest och en riktig fetångestattack så har ni min vecka.
 
Skit samma, nu är det en ny rosenknoppsfräsch måndag. Så det är bara att inmundiga den härliga höstluften och traska ut och njuta.
 
Tänkte själv, som den lilla trädgårdstomte jag är, (va?) ha lite framförhållning och lägga lökar i jorden så att min trädgård kan prunka av tulpaner sådär framåt april (elr när dom nu kommer?). Såg på Nyhetsmorgon att det är nu, och BARA NU det måste ske.
Så att alla som älskar att glo in på tomten kan avundas prakten.
För.
Det skall tilläggas att vi när vi flyttade in i huset hade en tjock och fet häck där man typ kom ut i landet Narnina om man lyckades ta sig igenom.
Vi har inte det längre.
Någon (läs grannkärringsjävel) klippte nämligen sönder grenverket när hon tyckte att det behövdes rensas på cykelbanan utanför.
Men inte surar jag för det. För nu när höstmörkret kryper på så ser ju grannarna ännu bättre in i vardagsrumsbelysningen. Och vem vill ha hemlisar för varandra? Inte jag i alla fall. Visar gärna upp min kreativa lilla sons ommöbleringar av hemmet, eller diskberg eller tvätthögar.
För.
Det är inte alla som kan leva i en intagram-bild hela tiden. Själv satsar jag på 95%, det kan man väl ändå kräva.
Eftersom.
Vi småbarnsföräldrar inte har något annat att tänka på förutom hur designervasen står placerad i förhållande till solljuset som skimrar in genom det spröjsade fönstret.
 
Äh va fan. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
 

Vi kör samma policy i Norrland. Där är det dock bara en och annan älg som kikar in...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: