Insikter och så...

 
 
En försöker ju.
Att vara ball och snygg och classy. Det vill man ju vara såklart.
Så.
Sätter på mig mina mönstrade, volangiga kläder och åker in till stan för att gå på musikal. Glad i hågen.
Inser emellertid redan på bussen att neheru, volang är inte inne. Finns inte på modekartan denna höst. Och mönster, nja inte mina blandade i flera färger i alla fall. Det syns inte alls i Vouge (elr vad modemagazin numera heter).
Så.
När jag får en komplimang av en kvinna vid övergångsstället att min kappa är fin, då blir jag, efter en titt på hennes klädstil,  på det klara med vad för slags person jag blivit.
Det är inte ball, inte snygg och verkligen inte classy.
Det är Gudrun Sjödén. Punkt.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: