Snacka om uthängd

Kollar på Idol. Och som massa andra människor så gillar jag auditiondelen. Det är något med folks drömmar och hopp om att de ska slå in. Från lagerarbetare i Nässjö till Världsstjärna, sånt älskar jag. Bättra din vardag typ. Sen är det ju rätt ofattbart hur vissa personer verkligen inte har någon självinsikt.
Baksidan då.
Man hänger ut hela sitt inre jag. Tror man e skitbra. Blir bedömd. Och ratad. Det är lixom inte en av de skönaste känslorna man kan uppleva. Och dessutom inför hela svenska folket. Näe, den upphämtningen är inte gjord i en handvändning. Visst, deltagarna vet ju om det. Den som i leken ger osv... Men om man inte varit med i ett auditionsammanhang så vet man ju inte i förväg hur det känns. Och i ärlighetens namn, vem vill bli bortvald.
 
Nej då blir jag hellre vald.
Vald att vara så glömsk att man på tio minuter lyckas tappa bort två (TVÅ) par badbrallor, så att ungen får ha simskola i vanliga shorts.
Vald att några minuter senare nästan börja gråta över att nycklarna är borta. (Som jag höll i när jag tokletade efter badbrallor).
Vald att behöva byta både strumpor och byxor på 4-åringen, eftersom han traskade ut i regnet ej iförd galon medan mamman på gränsen till nervsammanbrott sprang runt och letade saker.
Och vald att komma inflåsande till dagge där hela barngruppen står utflyktsredoredo i reflexvästar och bara väntar på oss.
Nämen jag älskar utflykts, somskola, yoga och dessutom grillkväll på dagis-onsdagar. Där måste jag säga att jag valde bra. Lägga allt på samma dag lixom. Få det gjort!
 
Några små reflektioner från badhuset:
Män. Män passar INTE i neon. Sluta bara använda den färgvarianten, tack!
Vissa människor duschar inte. Men jag klagar inte. Det blir bara lite trevligare att få kallsup när man vet att folks kroppsgrejjer flyter runt i vattnet. Elr?
Motionssim. Den skylten betyder inte hopp och lek. Den betyder att man simmar motsols efter varandra på led. Vuxna är att föredra. Detta upplyste jag några ungdomar om. Här motionssimmar vi. Vill ni leka går det bra i andra poolen.
Kände mig superung och sådär fritidledarsjysst efter...
 
L har möblerat om lite, kanske inte helt jättekonstigt att man inte hittar sina prylar...
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: